Peter Goossens

Website:

Mijn opa was fotograaf, een oom exploiteerde een grote ontwikkelcentrale en ook mijn vader was fotograaf. Fotografie heb ik dan ook met de paplepel ingegoten gekregen. Ik kan me nog goed herinneren dat ik op achtjarige leeftijd mijn eerste camera kreeg (een Agfa Clack, met zo’n losse ronde flitser erop) en met een fotorolletje kon je wel twaalf foto’s maken. Zwart-wit uiteraard.

Het is dan ook niet vreemd dat fotografie nooit ver weg is geweest in mijn leven, al heb ik niet de ambitie gehad om de fotozaken van mijn vader over te nemen.

Helaas was er in bepaalde periodes weinig tijd en ruimte om er met de camera op uit te trekken. Na een jarenlang lidmaatschap van Fotoclub Sittard heb ik om die reden in 2018 moeten besluiten om ermee te stoppen; steeds niet toekomen aan foto’s maken werd en frustratie en daarmee was voor mij een rustperiode noodzakelijk.

Inmiddels ben ik met pensioen en is er weer veel meer tijd. Daarmee ontstaat er ruimte om oude hobby’s op te pakken. Ik merk dat ik daarbij graag gebruik maken van de stimulans van de fotoclub en geïnspireerd raak door de mooie voorbeelden die ik van anderen zie. In dat licht ben ik blij dat Fotoclub Sittard weer een plekje voor mij heeft vanaf 2023!

Voor wat betreft mijn fotografische interessegebieden ben ik breed georiënteerd. Ik maak graag portretten, maar ook macro, urban en abstracte fotografie vind ik interessant. Ik heb er in elk geval weer veel zin in!

WordPress Image Gallery Plugin