Sander Janssen

Mijn naam is Sander Janssen en woonachtig in Tungelroy. Op dit moment ben ik werkzaam als Adviseur ICT bij Centraal Bureau voor de Statistiek in Heerlen.

Toen ik een jaar of 12 was kreeg ik mijn eerste digitale camera (Trust PowerCam 820) waar ik mijn eerste foto’s mee wist te maken. Hierna ben ik door mijn vader Marc Janssen steeds meegenomen bij uitjes gerelateerd aan fotografie. Ook vakanties stonden in het teken van foto’s maken. Enkele jaren later heb ik ook mijn eigen camera’s gekocht om zelfstandig foto’s te kunnen maken.

In de jaren erna lag mijn interesse vooral bij autofotografie & tweede wereldoorlog-gerelateerde monumenten/begraafplaatsen fotograferen. Het vastleggen van deze monumenten doe ik al enkele jaren zodat deze goed in beeld komen en niet vergeten zullen worden. Dit doe ik als vrijwilliger voor Tracesofwar.nl (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee).

Sinds 2022 heb ik mijzelf aangemeld bij dezelfde fotoclub waar mijn vader al jaren lid is. Hierbij hoop ik meer ervaring op te doen in andere aspecten van fotografie zoals portret, macro en andere type fotografie. Ook analoog fotograferen spreekt mij zeer aan.

Website: https://www.sander-janssen.nl

WordPress Image Gallery Plugin